Fitness dla Ciebie

Fitness dla Ciebie
Permo

O mnie

Witajcie mam na imię Magda i jestem trenerem Kalorynki. Mam wieloletnie doświadczenie trenerskie oraz prowadzę swoją firmę fitnessową Permo.plLubię niezły wycisk, mój konik to zajęcia wzmacniające i rzeźbiące sylwetkę. Chętnie służę radą w tej dziedzinie zarówno w Klubach Fitness jak i indywidualnym klientom. Prywatnie jestem mamą dwójki dziewczyn, w ciąży byłam bardzo aktywna i postanowiłam zainteresować tym tematem inne przyszłe mamy. Z mojego doświadczenia skorzystała Ania Kapera przy nagrywaniu filmu o ćwiczeniach w ciąży. Fitness to moja pasja i sposób na życie. Chętnie podzielę się z Wami swoją wiedzą i energią.

piątek, 13 kwietnia 2012

Mama ... też może!!

Wiele młodych mam pragnie podjąć regularną aktywność fizyczną, często jednak zniechęcają się tłumacząc to brakiem czasu. Tymczasem ćwiczenia po ciąży są niezmiernie ważne dla organizmu kobiety, pozwalają wrócić do formy sprzed ciąży oraz odzyskać równowagę psychiczną.
Coraz częściej mówi się o podjęciu działań po samym porodzie jeszcze w szpitalu. Nie chodzi oczywiście o aerobik w sali poporodowej lecz częste wstawanie z łóżka, opieka nad maleństwem czy świadome ruchy nogami podczas leżenia w łóżku. Proste ćwiczenia po fizjologicznym porodzie można podjąć już po 12 godzinach. Leżąc w łóżku poruszamy nogami, zginamy, prostujemy, kręcimy kółka stopą, odwodzimy do boku. Takie działania pozwolą przygotować się do aktywnego życia po wyjściu ze szpitala.
Ćwiczenia poporodowe są dla kobiety bardzo ważne:
  • osuwają zmęczenie poporodowe,
  • zapobiegają obniżaniu się ścian pochwy i miednicy,
  • zapobiegają nietrzymaniu moczu i kłopotom z wypróżnianiem,
  • przyspieszają proces obkurczania się miednicy,
  • umożliwiają swobodne odpływanie odchodów z dróg rodnych,
  • zmniejszają ryzyko powikłań zakrzepowo – zatorowych,
  • poprawiają samopoczucie i podnosi sprawność psychofizyczną.
  • W tym okresie zabrania się dźwigać i forsować mięśni brzucha.

Powrót do domu to dla młodej mamy kolejne wyzwanie, trzeba na nowo poukładać sobie obowiązki domowe. Całodobowa opieka nad dzieckiem, karmienie piersią, nocne wstawanie to wszystko wpływa na utratę wagi po ciąży lecz tylko odpowiednia dieta i ruch dodadzą nam energii na kolejne dni. Zacznij od długich spacerów i prostych ćwiczeń w domu. Ćwiczenia po porodzie nie mogą być forsowne i długie, jeżeli czujesz ból lub duże zmęczenie przerwij gimnastykę. Każdego dnia wydłużaj program zajęć i dokładaj nowy element. Ważna jest tutaj samodyscyplina i motywacja. Mięśnie brzucha zaczynamy ćwiczyć po okresie połogu czyli po ok 6 tygodniach od porodu. W tym okresie następuje pełna odbudowa narządu rodnego i nie ma ryzyka powikłać związanych z gojeniem się ran poporodowych. Po porodach z cesarskim cięciem mięśnie brzucha można ćwiczyć po ok czterech miesiącach. Ważnym aspektem jest wzmocnienie mięśni kręgosłupa szczególnie w tym okresie da się we znaki ból krzyża. Dla ulżenia bólom pleców dobrze wykorzystać duże piłki do fitness. Siadanie na nich w czasie karmienia czy w wolnej chwili wykonywanie prostych ćwiczeń jak np. kręcenie kółek biodrami w prawo, lewo, tył i przód. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest ćwiczenie z dzieckiem. Na zajęcia można się zapisać od drugiego miesiąca życia dziecka. Mama może swobodnie ćwiczyć z dzieckiem na rękach czy macie. Jest to świetne rozwiązanie dla zajętych mam i odskocznia od codziennych obowiązków. Dzieci również uczą się, że ta godzinka w ciągu dnia jest przeznaczona dla mamy, same zaś nawiązują pierwsze kontakty społeczne z innymi dziećmi na sali. Polecam ćwiczenia Pilatesowe które wzmocnią mięśnie ciała w szczególności grzbietu i brzucha a jednocześnie są bezpieczne dla twojego kręgosłupa i stawów. Takie zajęcia odbywają się przy łagodnej miłej dla ucha muzyce co jest ważne dla maluszków nam towarzyszących.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz