Fitness dla Ciebie

Fitness dla Ciebie
Permo

O mnie

Witajcie mam na imię Magda i jestem trenerem Kalorynki. Mam wieloletnie doświadczenie trenerskie oraz prowadzę swoją firmę fitnessową Permo.plLubię niezły wycisk, mój konik to zajęcia wzmacniające i rzeźbiące sylwetkę. Chętnie służę radą w tej dziedzinie zarówno w Klubach Fitness jak i indywidualnym klientom. Prywatnie jestem mamą dwójki dziewczyn, w ciąży byłam bardzo aktywna i postanowiłam zainteresować tym tematem inne przyszłe mamy. Z mojego doświadczenia skorzystała Ania Kapera przy nagrywaniu filmu o ćwiczeniach w ciąży. Fitness to moja pasja i sposób na życie. Chętnie podzielę się z Wami swoją wiedzą i energią.

środa, 9 maja 2012

Piękna i zdrowa.

Zabierając się do ćwiczeń często zapominamy o ich prawidłowym wykonywaniu. Zdarza się, że podczas ćwiczeń czujemy dyskomfort a nawet ból. Dobrze wykonywanie ćwiczenie jest podstawą do ich skuteczności, zapobiega również kontuzjom jakie mogą się pojawić podczas ćwiczeń. Dlatego też, chciałam Wam przedstawić kilka najczęściej popełnianych błędów.


Wszelkie ćwiczenia wzmacniające nogi typu lift wykonuj na delikatnie ugiętych nogach. Zapobiegnie to kontuzjom kolan i odciąży kręgosłup.
Przy wykonywaniu ćwiczenia przysiadu tzn squatu zapominamy często o ułożeniu kręgosłupa i nóg. Podczas przysiadu kolana nie mogą wychodzić poza linie palców u nóg. Najlepiej, aby kolano ustawione było na wysokości kostki stopy. Plecy są cały czas proste. Pośladki i linia kręgosłupa jest w jednej linii, nie wypinamy pośladków. Może to doprowadzić do bólu odcinka lędźwiowego kręgosłupa a co za tym idzie poważniejszych kontuzji. To ćwiczenie najlepiej wykonywać przed lustrem sprawdzając ustawienie ciała.
 
Podczas klęku podpartego pamiętajmy również o plecach, nie wypinamy pośladków. Wciągamy brzuch i stabilizujemy kręgosłup.Ręce rozstawiamy na szerokość ramion a nogi na szerokość bioder, taka pozycja stanowi odpowiednią podporę dla kręgosłupa. Podczas ćwiczeń nie zadzieramy głowy, patrzymy w dół.
Ćwiczenia na mięśnie brzuch uwagę musimy zwrócić na odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Musi on przylegać cały czas do podłoża, mocno wciskamy go w matę. Napięcie wychodzi z mięśni brzucha, absolutnie nie ciągniemy za szyję. Patrzymy po skosie na sufit w jedno miejsce. Nie przyciągamy brody do klatki piersiowej, wyobraźmy sobie, że trzymamy tam jabłko.Głowę lekko opieramy o palce dłoni.



Mam nadzieję, że zapamiętacie powyższe wskazówki i zadbanie nie tylko o piękny wygląd, ale i zdrowie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz