Fitness dla Ciebie

Fitness dla Ciebie
Permo

O mnie

Witajcie mam na imię Magda i jestem trenerem Kalorynki. Mam wieloletnie doświadczenie trenerskie oraz prowadzę swoją firmę fitnessową Permo.plLubię niezły wycisk, mój konik to zajęcia wzmacniające i rzeźbiące sylwetkę. Chętnie służę radą w tej dziedzinie zarówno w Klubach Fitness jak i indywidualnym klientom. Prywatnie jestem mamą dwójki dziewczyn, w ciąży byłam bardzo aktywna i postanowiłam zainteresować tym tematem inne przyszłe mamy. Z mojego doświadczenia skorzystała Ania Kapera przy nagrywaniu filmu o ćwiczeniach w ciąży. Fitness to moja pasja i sposób na życie. Chętnie podzielę się z Wami swoją wiedzą i energią.

środa, 6 czerwca 2012

Aktywna po ciaży?


Dziś w Dzień Dobry TVN Ania Kapera przedstawiała kilka prostych ćwiczeń które świeżo upieczonym mamą pozwolą dojść do formy po ciąży. O czym trzeba pamiętać decydując się na aktywność fizyczną po ciąży?
  1. Nie śpiesz się, poczekaj aż minie połóg. Okres ten jest bardzo istotny, ciało kobiety powraca do równowagi, goją się rany, wyrównuje się poziom hormonów. W okresie połogu nie zaleca się intensywnych ćwiczeń, przede wszystkim należy poczekać z ćwiczeniami mięśni brzucha. Mięśnie proste brzucha w czasie ciąży ulegają rozłączeniu i rozchodzą się na boki. Istnieje ryzyko, że tzw kresa biała łącząca mięśnie proste brzucha nie ulegnie ponownemu złączeniu. Niesie to za sobą liczne komplikacje. Czekamy zatem z mięśniami brzucha i ciężkimi ćwiczeniami do końca połogu. Nie znaczy to jednak, że nie możemy podjąć żadnej aktywności fizycznej.
  2. Co można robić w czasie połogu?  
  • Jeszcze w szpitalu staraj się często wstawać z łóżka.
  • Leżąc w łóżku szpitalnym ,, pobaw się nogami ,, np. zginaj i prostuj, kręć kółeczka stopą, odchylaj do boku i przyciągaj.
  • Po powrocie do domu dużo spaceruj
  • Jeżeli ćwiczyłaś w ciąży możesz wykorzystać ćwiczenia które pamiętasz z zajęć Pamiętaj nie mogą cię męczyć jeżeli czujesz ból czy dyskomfort zrezygnuj.
  • Możesz ćwiczyć codziennie ale krótko i nie forsownie.
    3. Po połogu możesz podjąć każdą aktywność fizyczną ale daj sobie czas. Warto jeszcze wspomnieć, że inaczej wygląda to u pań rodzących naturalnie i tych po Cesarskim cieciu.
    Te drugie często dłużej muszą zrezygnować z ćwiczeń mięśni brzucha. Zawsze warto zapytać lekarza ginekologa o możliwość powrotu do ćwiczeń.
    4. Po ciąży bardzo często mamy problemy z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa. Jest obolały i uniemożliwia nam wykonywanie ćwiczeń. Najczęściej mocno czujemy go podczas wykonywania brzuszków. Jest na to rada. W czasie ćwiczeń mięśni brzucha unieś zgięte nogi w górę i odłóż je na dużą piłkę do fitness czy na siedzisko krzesła. Ta pozycja wymusi przyciśnięcie lędźwi do podłoża i zapobiegnie zbędnym bólom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz