Fitness dla Ciebie

Fitness dla Ciebie
Permo

O mnie

Witajcie mam na imię Magda i jestem trenerem Kalorynki. Mam wieloletnie doświadczenie trenerskie oraz prowadzę swoją firmę fitnessową Permo.plLubię niezły wycisk, mój konik to zajęcia wzmacniające i rzeźbiące sylwetkę. Chętnie służę radą w tej dziedzinie zarówno w Klubach Fitness jak i indywidualnym klientom. Prywatnie jestem mamą dwójki dziewczyn, w ciąży byłam bardzo aktywna i postanowiłam zainteresować tym tematem inne przyszłe mamy. Z mojego doświadczenia skorzystała Ania Kapera przy nagrywaniu filmu o ćwiczeniach w ciąży. Fitness to moja pasja i sposób na życie. Chętnie podzielę się z Wami swoją wiedzą i energią.

poniedziałek, 25 czerwca 2012

Co pić?

Człowiek nie wielbłąd, pić musi. Wiele osób podejmujących aktywność fizyczną zastanawia się, czym najlepiej zgasić pragnienie i nawodnić organizm. Na rynku dostępnych jest wiele produktów które mają nam ułatwić wybór, zarówno wód jak i napoi izotonicznych. O nawadnianiu organizmu musisz pamiętać przez cały dzień. Organizm człowieka składa się w 66% z wody i to właśnie w niej zachodzi wiele związków biochemicznych. Odpowiednia ilość wody sprzyja prawidłowiej syntezie białek. W ciągu dnia tracimy wodę z organizmu ok. 400 ml oddychając i tyle samo przez skórę, 1000 ml przez nerki. W celu uzupełnienia wody, przeciętny człowiek musi wypijać ok 2,5 litra na dobę. Podczas aktywności fizycznej zapotrzebowanie na wodę wzrasta. Trzeba również pamiętać, że podczas spożywania napojów alkoholowych i zawierających kofeinę wzrasta wydalanie wody przez nerki. Tak więc co pić aby się napić?

Woda. Woda jest świetnym rozwiązaniem. Spośród ogromnego wyboru wód postaraj się wybrać odpowiednią dla siebie. Podczas wysiłku fizycznego tracimy wraz z potem wiele związków mineralnych jak sód, potas, wapń i magnez, a także chlor. Dlatego też wybierz wodę mineralną a nie źródlaną. Jeżeli tylko podczas treningu nadarzy się okazja napij się. Przed treningiem również zadbaj o nawodnienie, ok 40 minut prze wysiłkiem wypij szklankę wody.
Unikaj wód gazowanych i smakowych. Jeżeli woda nie jest twoim ulubionym napojem i pijesz ją niechętnie, możesz ją wzbogacić o niewielką ilość soku z cytryny lub np. miętę.

Soki. Alternatywą są soki warzywne. Najlepiej oczywiście zrobić je samemu w domu lecz jeżeli nie masz takiej możliwości wybierz sok z granatu lub pomidorów ( ważne, aby nie zawierały soli). Soki te posiadają dużą ilość potasu, wydalaną podczas wysiłku, oraz wiele cennych witamin.

Napoje Izotoniczne. Są rozwiązaniem podczas intensywnego treningu. Wybieraj jednak te które zawierają do 8g cukru na 100ml płynu. Zbyt duża ilość cukrów przyspiesz wchłanianie wody. Napoje izotoniczne zawierają elektrolity oraz węglowodany które zwiększają wydajność i odbudowują mięśnie. Świetnie również gaszą pragnienie. Możesz sama przygotować taki napój w domu, oto przepis:

Do 1,5 litra wody mineralnej dodaj 1,5 łyżki miodu, pół szklanki soku z cytryny lub pomarańczy i 1/3 łyżeczki soli.
Łatwe prawda?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz